Wskutek protestów biskupów Belgii luksemburska grupa medialna RTL ograniczyła emisję reklamy zachęcającej do kupowania abonamentu swej stacji telewizji kablowej Plug TV, przeznaczonej dla nastolatków. Reklama przedstawia Jezusa jako lekkoducha i imprezowicza – informuje KAI.
12 września Konferencja Episkopatu Belgii zażądała całkowitego wycofania reklamy.
Wyświetlana początkowo we wszystkich kanałach grupy RTL i w przed seansami w kinach w Belgii, reklama ukazuje Jezusa jako hippisa, otoczonego dziewczynami, zajętego piciem, podrywaniem i zabawą w nocnych klubach. Kończy się ona sceną, w której prosi on Ojca o abonament Plug TV, na co zirytowany Bóg odpowiada: „I co jeszcze?”.
Przewodniczący Rady Administracyjnej RTL Jacques Santer zapewnił, że grupa nie miała zamiaru obrażać uczuć religijnych ludzi wierzących. Przyznał zarazem, że „reklama była śmiała”. W celu załagodzenia sytuacji, została ona wycofana z dwóch kanałów telewizyjnych RTL-TVI i Club RTL, a także z sal kinowych podczas projekcji dla dzieci - napisał były przewodniczący Komisji Europejskiej do biskupów Belgii.
Oznacza to, że spot będzie nadal emitowany przed większością seansów kinowych i w samej Plug TV. Dlatego rzecznik belgijskiego episkopatu ks. Eric de Beukelaer oświadczył, że „bardziej odważne i eleganckie byłoby całkowite wycofanie przez RTL tej kampanii reklamowej”.
Źródło: KAI