Firma LPP ustami swojego rzecznika prasowego lakonicznie oznajmiła, iż koszulki z serii „anti christams collection by house” oferowane w sklepach marki House nie godzą w uczucia chrześcijan. Jednocześnie przedstawicielka firmy nie odpowiedziała na szereg pytań, które skierowali do niej dziennikarze portalu „PCh24.pl”.
W ostatnich dniach kampania protestacyjna nabrała impetu, gromadząc do niedzieli ponad 18 000 osób, które zdecydowały się podpisać i wysłać do prezesa LPP Marka Piechockiego petycję z żądaniem wycofania ze sprzedaży antychrześcijańskich koszulek. Wszystko wskazuje na to, że właściciel marki House częściowo zrealizował nasze postulaty!
Z posiadanych przez nas informacji wynika, iż w piątek i sobotę miało miejsce usuwanie z oferty sklepów najbardziej oburzającego wzoru, umieszczonego na białej koszulce, który zawierał wulgarne sformułowanie, nawołujące do zwalczania Świąt Bożego Narodzenia. W sklepach House ulokowanych w krakowskich galeriach handlowych próżno szukać także czerwonych koszulek, nawołujących do zwalczania tradycji mikołajkowej. Na wszystkich witrynach sklepowych House w Krakowie w miejscu białych koszulek pojawiły się inne kreacje.
Podobne sygnały otrzymaliśmy z Warszawy oraz z Białegostoku. Nie mamy jednak potwierdzenia czy decyzja ta obejmuje całą Polskę. Firma LPP nie opublikowała żadnego komunikatu w tej sprawie, z kolei ruch ten przeczyłby opisanemu powyżej stanowisku rzecznika prasowego producenta.
Tym, co dodatkowo może wskazywać na zmianę stanowiska firmy, jest fakt usunięcia białych koszulek z kolekcji House, zamieszczonej na oficjalnej stronie internetowej marki, choć w dalszym ciągu pozostają w niej koszulki czerwone oraz czarne, zawierające napis „hate xmas”.
Nie jest wykluczonym, iż firma LPP nie przyzna się do częściowej realizacji postulatów blisko dwudziestu tysięcy protestujących. Być może dowiemy się, iż część koszulek zniknęła z uwagi na wyprzedanie wszystkich zapasów magazynowych. Wiarygodność tego typu przekazu, podobnie jak ostatniej wypowiedzi rzecznika prasowego, byłaby bliska zera.
Nie zmienia to faktu, iż kampanie protestacyjne, będące reakcją na próby atakowania chrześcijańskich tradycji, świąt czy obyczajów stanowią skuteczny środek nacisku w stosunku do autorów tego typu działań. To, co można było zaobserwować w przypadku kampanii reklamowej Empiku, potwierdza się na naszych oczach w przypadku ubrań House. Pamiętajmy - tylko masowa mobilizacja wokół akcji oraz odpowiednio duży rozgłos medialny – co ma miejsce w przypadku naszej kampanii – dają szanse na powodzenie.
Zachęcamy do śledzenia informacji o dalszym przebiegu akcji na portalu PCh24.pl.
Copyright © by STOWARZYSZENIE KULTURY CHRZEŚCIJAŃSKIEJ IM. KS. PIOTRA SKARGI | Aktualności | Piotr Skarga TV | Apostolat Fatimy