USA: bojkot firm ignorujących symbole Bożego Narodzenia w dekoracjach świątecznych

2009-11-16 00:00:00
USA: bojkot firm ignorujących symbole Bożego Narodzenia w dekoracjach świątecznych

Chrześcijańskie organizacje w USA zachęcają do bojkotowania sieci handlowych, które odmawiają nawiązywania w swoich dekoracjach lub reklamach do Świąt Bożego Narodzenia. Firmy te osiągają w okresie świątecznym największe zyski w skali całego roku.

– To nie jest tylko przerwa zimowa – mówi Tim Wildmon, prezes Amerykańskiego Stowarzyszenia Rodzin (AFA). – Dla milionów Amerykanów dawanie i otrzymywanie prezentów jest uhonorowaniem Tego, który sam oddał Siebie.

AFA, która szczyci się posiadaniem ponad 2 milionów korespondentów, co tydzień aktualizujących dane, zainicjowała dwumiesięczny bojkot sklepów odzieżowych firmy GAP oraz jej filii: Old Navy, Banana Republic, Piperlime i Athleta.

Zdaniem Wildmona, GAP jest firmą, która w sposób szczególny kwestionuje Boże Narodzenie i w swoich promocjach oraz dekoracjach nie chce odwoływać się do tych świąt. AFA zaznaczyła, że nie zaprzestanie bojkotu dopóki firma GAP nie odwoła się w sposób wyraźny do Bożego Narodzenia w reklamach przedświątecznych i dekoracjach. 

Organizacja chce także zachęcić przedsiębiorców, właścicieli sklepów, różne wspólnoty, jak i zwykłych ludzi do obchodzenia w sposób szczególny Świąt Bożego Narodzenia, zwracając uwagę na aspekt Narodzenia Pana Jezusa w dekoracjach świątecznych.

AFA oprócz akcji inicjującej bojkot rozsyła swoim korespondentom listę 100 najlepszych sieci sprzedaży, które nie oglądając się na poprawność polityczną, w swoich reklamach w wyraźny sposób nawiązują do Bożego Narodzenia.

Ta chrześcijańska organizacja ma już na swoim koncie niejeden sukces. W ciągu kilku ostatnich lat udało się jej przekonać cztery wielkie sieci sprzedaży tj. Lowe’s, Wal-Mart, Sears i Home Depot do odnoszenia się w reklamach w sposób wyraźny do Bożego Narodzenia.

– Trzy lata temu sieci te nie uznawały Bożego Narodzenia w swoich reklamach, ale w tym roku wszystkie cztery firmy osobiście skontaktowały się z AFA, zapraszając nas do zapoznania się z ich programami promocyjnymi i są one naprawdę pełne Bożego Narodzenia – zaznaczył Randy Sharp, jeden z dyrektorów AFA.

Podobną akcję wszczęła organizacja prawnicza Liberty Councel (LC), która zajmuje się tropieniem przypadków cenzurowania Bożego Narodzenia np. na placach publicznych, w sklepach, szkołach itp. Także ona stworzyła własną listę najlepszych sklepów, nawiązujących w akcjach promocyjnych do Bożego Narodzenia.

– Zmiana nazwy drzewka bożonarodzeniowego [Christmas tree] na drzewko świąteczne [holiday tree], zakaz noszenia przez uczniów ubrań w tonacji czerwono-zielonej, cenzurowanie kolęd bożonarodzeniowych są absurdalnymi ale realnymi przykładami wojny z Bożym Narodzeniem – zaznaczył szef Ligii Mathew D. Staver.

Prezes Liberty Councel zapowiedział, że jeśli przedstawiciele rządu będą chcieli cenzurować Boże Narodzenie, naruszając przy tym konstytucję, wówczas przedstawiciele LC wyślą im stosowne pouczenie, a gdy to nie pomoże odwołają się do sądu.

Źródło: LifeSiteNews.com, AS
W sobotę 10 maja w Warszawie odbyła się konferencja poświęcona problemowi, jaki nazwał i badał śp. Krzysztof Karoń. "Jak pokonać antykulturę?" - to pytanie, na które odpowiedzi szukałi prelegenci i uczestnicy dyskusji, widzący zagrożenia płynące na społeczeństwa państw rozwiniętych w XXI wieku.
Czekają nas jeszcze wyższe ceny energii i paliw. Na przedsiębiorców, kierowców, rolników już szykuje się nowe podatki i opłaty oraz restrykcje... Czy w Zielonym Ładzie jakkolwiek chodzi o ekologię, a także, czy po wyborach tutejsze władze przyspieszą jego wdrażanie – odpowiedzą eksperci – goście Klubu Stańczyka w Warszawie, już w najbliższy piątek 23 maja o godzinie 18:00.
Wszystkich Państwa serdecznie zapraszamy na wyjątkowy odcinek programu Prawy Prosty Plus, prowadzonego przez red. Łukasza Karpiela (PCh24.pl). Tym razem realizujemy go z udziałem publiczności i z możliwością zadania pytań naszym prelegentom. Spotkanie to odbędzie się już w najbliższą środę 21 maja w sali konferencyjnej Hotelu „Miodosytnia” w Krakowie.
Na pierwszej audiencji dla członków Kolegium Kardynalskiego Ojciec Święty wyjaśnił motywy, jakie stały za wyborem imienia Leona XIV. Wybrany 8 maja na papieża i biskupa Rzymu Leon XIV, podczas spotkania z kardynałami, przypomniał też, że „wszyscy papieże są jedynie pokornymi sługami Boga i braci”.
Już w najbliższą sobotę 10 maja w Hotelu „Gromada Centrum” w Warszawie przy Placu Powstańców Warszawy 2 odbędzie się druga konferencja poświęcona niezwykle aktualnemu problemowi – narastającej fali antykultury, która zwalcza ład społeczny i otwarcie toczy wojnę przeciw cywilizacji życia. Konferencja pt. „Jak przełamać antykulturę? W drugą rocznicę śmierci śp. Krzysztofa Karonia” ma na celu konsolidację środowisk katolickich i patriotycznych do przeciwdziałania zagrożeniom niesionym przez lewackie rewolucje. Organizatorem warszawskiej konferencji jest Stowarzyszenie Kultury Chrześcijańskiej im. Ks. Piotra Skargi, a partnerami są prawicowe organizacje i mass media.