USA: reklama pro-life rozwścieczyła feministki

2010-02-03 00:00:00
USA: reklama pro-life rozwścieczyła feministki

Organizacje feministyczne zaostrzają protesty przeciwko wyemitowaniu antyaborcyjnej i prorodzinnej reklamy podczas transmisji największego wydarzenia sportowego w Stanach Zjednoczonych – finału Super Bowl. Kilkadziesiąt stowarzyszeń domaga się od kierownictwa telewizji CBS, by zrezygnowała z pokazywania spotu z gwiazdą futbolu Timem Tebowem w roli głównej – informuje „Nasz Dziennik”.

Amerykańska organizacja prorodzinna Focus on the Family zdecydowała, że na finał Super Bowl nakręci dwa krótkie filmy, których celem będzie uświadomienie społeczeństwu, czym jest aborcja i jakie są jej konsekwencje – czytamy w dzienniku. W jednym ze spotów wystąpić ma gwiazda amerykańskiego futbolu Tim Tebow. Sportowiec, który nie kryje chrześcijańskiego światopoglądu, ma opowiedzieć historię swoich narodzin.

Tebow przyszedł na świat, mimo że lekarze namawiali jego matkę do aborcji, strasząc ją, że dziecko urodzi się martwe, a poród pogorszy jej zdrowie. Wbrew prognozom medyków Tim Tebow urodził się zupełnie zdrowy, co więcej jest jednym z najlepszych i najbardziej rozpoznawalnych amerykańskich sportowców.

Projekt spotów spotkał się z dużym odzewem Amerykanów. Organizacji Focus on the Family udało się zebrać kwotę, która pozwoli na ich emisję podczas transmisji największego wydarzenia sportowego w USA – finału Super Bowl, który kończy sezon zawodowego futbolu amerykańskiego. Choć koszty 30-sekundowej reklamy w tym najlepszym czasie antenowym są niebagatelne (nawet 3,2 mln USD), to przedstawiciele stowarzyszenia podkreślają, że warto to zrobić, bo przekaz na pewno zostanie zauważony – czytamy w „NDz”.

Zarząd telewizji CBS zgodził się na emisję spotu. Będzie on pokazywany zarówno w telewizji, jak i na stadionowych telebimach.

Mimo że produkcja spotów jeszcze nie została ukończona organizacje feministyczne i proaborcyjne rozpoczęły protesty przeciwko emisji tych filmów. "Wzywamy CBS do natychmiastowego anulowania tej reklamy i odrzucania innych reklam promowanych przez Focus on the Family" – napisały członkinie organizacji Media Center Women. Do protestów feministek przyłączyli się aktywiści homoseksualni. Władze telewizji CBS odmówiły bowiem emisji reklamy internetowego serwisu randkowego dla homoseksualistów, która pokazywała dwóch mężczyzn całujących się podczas wspólnego oglądania meczu.

W akcję organizacji Focus on the Family zaangażowała się natomiast była kandydatka na wiceprezydenta USA Sarah Palin. "Działajcie w dobrej sprawie. Nie uginajcie się pod presją. Miejcie kręgosłup i wyemitujcie te reklamy" – napisała do szefostwa CBS na internetowym portalu społecznościowym Facebook.

Źródło: „Nasz Dziennik”
W sobotę 10 maja w Warszawie odbyła się konferencja poświęcona problemowi, jaki nazwał i badał śp. Krzysztof Karoń. "Jak pokonać antykulturę?" - to pytanie, na które odpowiedzi szukałi prelegenci i uczestnicy dyskusji, widzący zagrożenia płynące na społeczeństwa państw rozwiniętych w XXI wieku.
Czekają nas jeszcze wyższe ceny energii i paliw. Na przedsiębiorców, kierowców, rolników już szykuje się nowe podatki i opłaty oraz restrykcje... Czy w Zielonym Ładzie jakkolwiek chodzi o ekologię, a także, czy po wyborach tutejsze władze przyspieszą jego wdrażanie – odpowiedzą eksperci – goście Klubu Stańczyka w Warszawie, już w najbliższy piątek 23 maja o godzinie 18:00.
Wszystkich Państwa serdecznie zapraszamy na wyjątkowy odcinek programu Prawy Prosty Plus, prowadzonego przez red. Łukasza Karpiela (PCh24.pl). Tym razem realizujemy go z udziałem publiczności i z możliwością zadania pytań naszym prelegentom. Spotkanie to odbędzie się już w najbliższą środę 21 maja w sali konferencyjnej Hotelu „Miodosytnia” w Krakowie.
Na pierwszej audiencji dla członków Kolegium Kardynalskiego Ojciec Święty wyjaśnił motywy, jakie stały za wyborem imienia Leona XIV. Wybrany 8 maja na papieża i biskupa Rzymu Leon XIV, podczas spotkania z kardynałami, przypomniał też, że „wszyscy papieże są jedynie pokornymi sługami Boga i braci”.
Już w najbliższą sobotę 10 maja w Hotelu „Gromada Centrum” w Warszawie przy Placu Powstańców Warszawy 2 odbędzie się druga konferencja poświęcona niezwykle aktualnemu problemowi – narastającej fali antykultury, która zwalcza ład społeczny i otwarcie toczy wojnę przeciw cywilizacji życia. Konferencja pt. „Jak przełamać antykulturę? W drugą rocznicę śmierci śp. Krzysztofa Karonia” ma na celu konsolidację środowisk katolickich i patriotycznych do przeciwdziałania zagrożeniom niesionym przez lewackie rewolucje. Organizatorem warszawskiej konferencji jest Stowarzyszenie Kultury Chrześcijańskiej im. Ks. Piotra Skargi, a partnerami są prawicowe organizacje i mass media.