Przeciwko bluźnierczej reklamie, która mogła być wyemitowana podczas transmisji tegorocznego finału Super Bowl, zaprotestowała katolicka organizacja America Needs Fatima (Ameryka potrzebuje Fatimy). Na skutek tego i innych głosów oburzenia należąca do koncernu Pepsico firma Doritos wycofała ze swego konkursu na reklamę Super Bowl kontrowersyjny spot przedstawiający księdza rozdającego chipsy i pepsi zamiast konsekrowanego chleba i wina.
Reklama zatytułowana „Feed the Flock” zniknęła również z portalów społecznościowych i serwisu YouTube. Jak podkreślają organizatorzy akcji podpisywania się pod listem protestacyjnym skierowanym do władz obu spółek „drwienie z Ciała i Krwi Pana jest niedopuszczalne”.
W ubiegłym roku w przerwie finału futbolu amerykańskiego Super Bowl widzowie zobaczyli antyaborcyjną reklamę. 30-sekundowy spot organizacji Focus on the Family, w którym matka słynnego amerykańskiego napastnika Tima Tebowa opowiada, że omal nie straciła syna, gdy lekarze sugerowali aborcję, zobaczyło w telewizorach 92,6 mln osób.
Za emisję jednego półminutowego spotu podczas Super Bowl telewizja Fox żąda w tym roku 2,8-3 mln dol. Super Bowl 2011 ma być rozegrany 6 lutego w Dallas.
Źródło: KAI