Firmująca Platformę Obywatelską Hanna Gronkiewicz-Waltz wyłożyła z miejskiej kasy 80 tys. zł na reklamę prezerwatyw – donosi „Nasz Dziennik”. Chodzi o program pilotażowy skierowany do studentów, który ruszył w Warszawie w październiku br. pod hasłem "Wiem, co robię!". Patronem akcji jest warszawska Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego oraz Politechnika Warszawska.
Gazeta zaznacza, że owe 80 tysięcy złotych mogą być nie jedynymi środkami, jakie stołeczny ratusz wyasygnuje na realizację projektu. Jak dowiedzieliśmy się w Wydziale Profilaktyki Uzależnień przy Biurze Polityki Społecznej Urzędu m.st. Warszawy, miasto rozpisało już nowy konkurs na rok 2010, który ma na celu upowszechnianie profilaktyki przeciw AIDS. Miasto przeznaczy na to kolejne 60 tys. złotych. Jak zapewnia nas prezes Zjednoczenia na rzecz Żyjących z HIV/AIDS "Pozytywni w Tęczy" Robert Łukasik i koordynator projektu "Wiem, co robię!", organizacja będzie się starać o pozyskanie tych środków – informuje „NDz”.
Projekt jest wdrażany w pięciu warszawskich akademikach należących do dwóch uczelni wyższych: Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego oraz Politechniki Warszawskiej od października, czyli od początku bieżącego roku akademickiego. Jest to program pilotażowy, który potrwa do końca grudnia br. Jak deklaruje Łukasik, w akademikach można otrzymać bezpłatne ulotki edukacyjno-profilaktyczne dotyczące zmniejszania ryzyka zakażenia HIV oraz tzw. drink testy wykrywające obecność GHB (czyli "pigułki gwałtu") w napojach – czytamy w „NDz”.
Dziennik zaznacza ponadto, że głównym obszarem zainteresowań i działalności Zjednoczenia jest edukacja oraz profilaktyka HIV/AIDS skierowana do młodych osób, "skłonnych do podejmowania ryzykownych zachowań seksualnych" - chodzi tu m.in. o licealistów i uczestników dyskotek.
Zdaniem dr. Wiesława Poleszaka z Zakładu Psychoprofilaktyki i Pomocy Psychologicznej Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie, walka z HIV jest tylko pretekstem. Tak naprawdę chodzi tu o propagowanie rozwiązłości i reklamę prezerwatyw, czyli o demoralizację młodzieży i nakręcanie biznesu, jakim jest sprzedaż prezerwatyw, które przecież nie chronią przed HIV.
„Nasz Dziennik” informuje również o współfinansowaniu przez Urząd Miasta Olsztyna "Festiwalu bez tabu". Impreza, której organizatorem jest m.in. Kampania Przeciw Homofobii, rozpoczęła się wczoraj w Miejskim Ośrodku Kultury w Olsztynie. Jednym z panelistów "festiwalu" ma być Robert Biedroń. Znany aktywista Kampanii Przeciw Homofobii będzie reklamował swoją książkę o dwóch homoseksualnych pingwinach. Jej promocja odbyła się już w październiku br. w gdańskim przedszkolu Kota Edwarda.
Źródło: Nasz Dziennik