W internecie trwa akcja protestu przeciw obrażającej katolików reklamie jednej z marek odzieżowych. Prowokacyjna kampania promocyjna koncentruje się na dziewictwie i czystości. Hasła, które jej towarzyszą, takie jak „Strzeż mnie Ojcze” jednoznacznie kojarzą się z modlitwą – zwłaszcza, że towarzyszą im różańce w dłoniach dziewczyny i chłopaka. Ci sami ludzie na innych bilbordach ukazani są w sposób wulgarny i wyzywający.
Kampania jest bluźnierczym pomieszaniem tego, co w świadomości wierzących kojarzy się ze świętością - z ordynarną seksualnością. „Nietrudno zgadnąć, że celem reklam jest wywołanie kontrowersji. House znany jest między innymi z reklam wyśmiewających «moherowe berety» – podkreślają inicjatorzy spontanicznego protestu na Forum Frondy. Dla tej kampanii opracowano nawet grę internetową w technologii flash, wyśmiewającą Radio „Maryja”.
Motywem przewodnim obecnej kampanii jest specyficznie rozumiane „promowanie” dziewictwa. Oczywiście w tle przewijają się modne ubrania. „Cnota jest sexy i pobudza kreatywnie, a dziewictwo to bardzo pożądany skarb - tak samo jak nasze ciuchy” – twierdzą przewrotnie przedstawiciele firmy.
Wbrew założeniom jej twórców kampania może mieć krótki żywot. Wykorzystanie na plakatach symbolu religijnego - różańca - sprawiło, że kampania nie zdążyła jeszcze nabrać rozpędu, a do Komisji Rady Reklamy już wpłynęła pierwsza skarga. Juliusz Braun, dyrektor generalny Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy powiedział, że złożyła ją osoba prywatna – informują inicjatorzy protestu.
Konsument twierdzi, że nie można wykorzystywać skojarzeń religijnych do celów komercyjnych. Rada rozpatrzy skargę w ciągu miesiąca. Jeśli uzna jej zasadność media lub ich część mogą odmówić firmie Artman udziału w kampanii – wyjaśniają i apelują o złożenie skargi na stronie:
www.radareklamy.org
W tym celu można wykorzystać formularz zgłoszeniowy:
www.radareklamy.org/formularz-zgloszeniowy-online.htm
Zamiast formularza można pisać na adres pocztowy lub mailowy:
Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy
ul. Koszykowa 10 lok. 11
00-564 Warszawa
tel. 0-22 621 31 94
fax 0-22 629 18 89
e-mail: biuro@radareklamy.org
Protesty można kierować także tutaj:
Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy IAA w Polsce
Ul. Nowogrodzka 7/9 lokal 23
00-513 Warszawa
Tel./fax 0 22 621 18 52
Email: biuro@iaa.org.pl
Anna Kołodziejczyk
Pełnomocnik Zarządu IAA
Email:
a.kolodziejczyk@iaa.org.pl
Źródło: wiara.pl, Fronda.pl