Wulgarna kampania reklamowa obrażająca katolików

2008-03-07 00:00:00

W internecie trwa akcja protestu przeciw obrażającej katolików reklamie jednej z marek odzieżowych. Prowokacyjna kampania promocyjna koncentruje się na dziewictwie i czystości. Hasła, które jej towarzyszą, takie jak „Strzeż mnie Ojcze” jednoznacznie kojarzą się z modlitwą – zwłaszcza, że towarzyszą im różańce w dłoniach dziewczyny i chłopaka. Ci sami ludzie na innych bilbordach ukazani są w sposób wulgarny i wyzywający.

Kampania jest bluźnierczym pomieszaniem tego, co w świadomości wierzących kojarzy się ze świętością - z ordynarną seksualnością. „Nietrudno zgadnąć, że celem reklam jest wywołanie kontrowersji. House znany jest między innymi z reklam wyśmiewających «moherowe berety» – podkreślają inicjatorzy spontanicznego protestu na Forum Frondy. Dla tej kampanii opracowano nawet grę internetową w technologii flash, wyśmiewającą Radio „Maryja”.

Motywem przewodnim obecnej kampanii jest specyficznie rozumiane „promowanie” dziewictwa. Oczywiście w tle przewijają się modne ubrania. „Cnota jest sexy i pobudza kreatywnie, a dziewictwo to bardzo pożądany skarb - tak samo jak nasze ciuchy” – twierdzą przewrotnie przedstawiciele firmy.

Wbrew założeniom jej twórców kampania może mieć krótki żywot. Wykorzystanie na plakatach symbolu religijnego - różańca - sprawiło, że kampania nie zdążyła jeszcze nabrać rozpędu, a do Komisji Rady Reklamy już wpłynęła pierwsza skarga. Juliusz Braun, dyrektor generalny Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy powiedział, że złożyła ją osoba prywatna – informują inicjatorzy protestu.

Konsument twierdzi, że nie można wykorzystywać skojarzeń religijnych do celów komercyjnych. Rada rozpatrzy skargę w ciągu miesiąca. Jeśli uzna jej zasadność media lub ich część mogą odmówić firmie Artman udziału w kampanii – wyjaśniają i apelują o złożenie skargi na stronie: www.radareklamy.org

W tym celu można wykorzystać formularz zgłoszeniowy:
www.radareklamy.org/formularz-zgloszeniowy-online.htm

Zamiast formularza można pisać na adres pocztowy lub mailowy:

Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy
ul. Koszykowa 10 lok. 11
00-564 Warszawa
tel. 0-22 621 31 94
fax 0-22 629 18 89

e-mail: biuro@radareklamy.org

Protesty można kierować także tutaj:

Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy IAA w Polsce
Ul. Nowogrodzka 7/9 lokal 23
00-513 Warszawa
Tel./fax 0 22 621 18 52
Email: biuro@iaa.org.pl

Anna Kołodziejczyk
Pełnomocnik Zarządu IAA
Email: a.kolodziejczyk@iaa.org.pl

Źródło: wiara.pl, Fronda.pl
CHCIELI NAS ZAKOPAĆ, NIE WIEDZIELI ŻE JESTEŚMY ZIARNEM! – już po raz dwunasty w Krakowie odbędą się Zaduszki za Żołnierzy Wyklętych – Niezłomnych. To już 16 listopada 2025. Zapraszamy! Wydarzeniu patronuje Stowarzyszanie Kultury Chrześcijańskiej im. Ks. Piotra Skargi w Krakowie.
– Polska nie zginie, o ile przyjmie Chrystusa za Króla w całym tego słowa znaczeniu: jeżeli się podporządkuje pod Prawo Boże, pod prawo Jego Miłości. Inaczej, Moje dziecko, nie ostoi się – usłyszała podczas jednego z objawień Rozalia Celakówna, polska mistyczka żyjąca w pierwszej połowie XX w. Między innymi o treści tego objawienia i misji, którą otrzymała ta wizjonerka, możemy przeczytać w książce Proroctwa nie lekceważcie! Przepowiednie dla Polski autorstwa Pawła Kota i Adama Kowalika.
Jak wygląda sytuacja obrony życia w Polsce? O tym debatowano w warszawskim Klubie Stańczyka podczas konferencji zorganizowanej przez Stowarzyszenie Kultury Chrześcijańskiej im. Księdza Piotra Skargi, wskazując na szerokie spektrum problemu: od cywilizacyjnego, aż po głęboko duchowe.
Klub Polonia Christiana w Krakowie oraz Stowarzyszenie Kultury Chrześcijańskiej im. Księdza Piotra Skargi zapraszają na wyjątkową i niezwykle ważną konferencję pt. „Czy Polsce grozi kolejny rozbiór?”. Wydarzenie to jest organizowane w związku z 230. rocznicą III rozbioru Polski, który na 123 lata wymazał naszą Ojczyznę z map świata.
– Kult Świętej Rodziny przychodzi w samą porę, aby leczyć rany zadane rodzinom chrześcijańskim przez ducha tego świata – pisał już ponad sto lat temu katolicki misjonarz i nauczyciel ks. Jan Berthier. Ponieważ słowa te nie straciły nic na swojej aktualności, a kryzys rodzin niestety wciąż się pogłębia, Stowarzyszenie Ks. Piotra Skargi postanowiło zorganizować kampanię „Najświętsza Rodzino, bądź naszą obroną!”