Wulgarna kampania reklamowa obrażająca katolików

2008-03-07 00:00:00

W internecie trwa akcja protestu przeciw obrażającej katolików reklamie jednej z marek odzieżowych. Prowokacyjna kampania promocyjna koncentruje się na dziewictwie i czystości. Hasła, które jej towarzyszą, takie jak „Strzeż mnie Ojcze” jednoznacznie kojarzą się z modlitwą – zwłaszcza, że towarzyszą im różańce w dłoniach dziewczyny i chłopaka. Ci sami ludzie na innych bilbordach ukazani są w sposób wulgarny i wyzywający.

Kampania jest bluźnierczym pomieszaniem tego, co w świadomości wierzących kojarzy się ze świętością - z ordynarną seksualnością. „Nietrudno zgadnąć, że celem reklam jest wywołanie kontrowersji. House znany jest między innymi z reklam wyśmiewających «moherowe berety» – podkreślają inicjatorzy spontanicznego protestu na Forum Frondy. Dla tej kampanii opracowano nawet grę internetową w technologii flash, wyśmiewającą Radio „Maryja”.

Motywem przewodnim obecnej kampanii jest specyficznie rozumiane „promowanie” dziewictwa. Oczywiście w tle przewijają się modne ubrania. „Cnota jest sexy i pobudza kreatywnie, a dziewictwo to bardzo pożądany skarb - tak samo jak nasze ciuchy” – twierdzą przewrotnie przedstawiciele firmy.

Wbrew założeniom jej twórców kampania może mieć krótki żywot. Wykorzystanie na plakatach symbolu religijnego - różańca - sprawiło, że kampania nie zdążyła jeszcze nabrać rozpędu, a do Komisji Rady Reklamy już wpłynęła pierwsza skarga. Juliusz Braun, dyrektor generalny Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy powiedział, że złożyła ją osoba prywatna – informują inicjatorzy protestu.

Konsument twierdzi, że nie można wykorzystywać skojarzeń religijnych do celów komercyjnych. Rada rozpatrzy skargę w ciągu miesiąca. Jeśli uzna jej zasadność media lub ich część mogą odmówić firmie Artman udziału w kampanii – wyjaśniają i apelują o złożenie skargi na stronie: www.radareklamy.org

W tym celu można wykorzystać formularz zgłoszeniowy:
www.radareklamy.org/formularz-zgloszeniowy-online.htm

Zamiast formularza można pisać na adres pocztowy lub mailowy:

Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy
ul. Koszykowa 10 lok. 11
00-564 Warszawa
tel. 0-22 621 31 94
fax 0-22 629 18 89

e-mail: biuro@radareklamy.org

Protesty można kierować także tutaj:

Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy IAA w Polsce
Ul. Nowogrodzka 7/9 lokal 23
00-513 Warszawa
Tel./fax 0 22 621 18 52
Email: biuro@iaa.org.pl

Anna Kołodziejczyk
Pełnomocnik Zarządu IAA
Email: a.kolodziejczyk@iaa.org.pl

Źródło: wiara.pl, Fronda.pl
Przyjaciele „Przymierza z Maryją” to wspólnota istniejąca przy Stowarzyszeniu Ks. Piotra Skargi od ponad trzech lat. Gromadzi ona najbardziej oddanych Czytelników pisma, którzy w sposób szczególny postanowili pomagać w rozwoju naszego dwumiesięcznika. Ciebie też, Drogi Czytelniku, zapraszamy do tego grona – do rodziny Przyjaciół „Przymierza z Maryją”!
W pierwszy piątek miesiąca lipca, o godzinie 15.00 w Bazylice Bożego Ciała w Krakowie odbędzie się comiesięczna wspólna Modlitwa Różańcowa w intencji Apostołów Fatimy i Przyjaciół „Przymierza z Maryją”.
„Korzenie ruchu obrońców życia w Polsce” - pod takim tytułem w rzeszowskim Klubie „Polonia Christiana” prelekcję wygłosi dr Paweł Momro - jeden z autorów monografii poświęconej działalności społecznej na rzecz prawa do życia w Polsce. Tym razem spotykamy się w sobotnie przedpołudnie w kawiarni Niebo w Mieście. Zapraszamy!
W sobotę 28 czerwca obchodzimy uroczystość Niepokalanego Serca Najświętszej Maryi Panny. To doskonały moment, aby zwrócić się do Matki Bożej z wiarą w to, że na końcu Jej Niepokalane Serce zatriumfuje! Jest to szczególnie ważne dzisiaj, kiedy świat ponownie balansuje na krawędzi globalnego konfliktu...
Apostolat Fatimy jest wspólnotą gromadzącą od 22 lat najbardziej oddanych Przyjaciół i Sympatyków Stowarzyszenia Ks. Piotra Skargi. To m.in. dzięki nim Stowarzyszenie może prowadzić misję budzenia sumień Polaków i szerzenia Orędzia Matki Bożej Fatimskiej. Warto dołączyć do niej zwłaszcza dziś, w uroczystość Bożego Ciała i tym samym dać kolejne świadectwo przywiązania do katolickich wartości.