Amerykańscy handlowcy powracają do tradycyjnej symboliki bożonarodzeniowej

2010-11-30 00:00:00
Amerykańscy handlowcy powracają do tradycyjnej symboliki bożonarodzeniowej

Amerykańscy dziennikarze zauważają, że jeszcze w tym roku, a najpóźniej za rok lub dwa, prawie wszyscy handlowcy w USA powrócą w reklamach do tradycyjnej symboliki bożonarodzeniowej.

Amerykańskie Stowarzyszenie Obrony Rodziny przez pięć ostatnich lat prowadziło akcję, namawiając sprzedawców z całego kraju - zarówno tych małych, jak i wielkie sieci handlowe - aby nie rezygnowali z tradycyjnych symboli religijnych związanych z Bożym Narodzeniem.

Jak poinformował Randy Sharp, dyrektor projektu upowszechniającego symbolikę religijną, w ciągu ostatnich pięciu lat wzrosła z 20 proc. do 80 proc, liczba hurtowników i sprzedawców, którzy postanowili odwołać się w swoich reklamach i akcjach promocyjnych do tradycyjnej symboliki bożonarodzeniowej.

Stowarzyszenie od lat prowadzi kampanię, polegającą na bojkotowaniu towarów sprzedawców, którzy nie uznają świąt Bożego Narodzenia. W tym roku głównym celem ataków ma być sieć Dick’s Sporting Group. Członkowie Stowarzyszenia w przyszły piątek zamierzają wysłać wiadomość drogą elektroniczną do swoich darczyńców, których jest ponad 2 mln. Będzie ich namawiać, aby w okresie przedświątecznym nie kupowali towarów tej grupy handlowej.

W przeszłości podobne akcje uderzyły w takie sieci jak: GAP, Walmart, Sears, Target itp. Sieci te ze względu na poprawność polityczną rezygnowały z pozdrowień bożonarodzeniowych, choinki itp.

Z badań NRF/Big Research wynika, że aż 91 proc. Amerykanów obchodzi święta Bożego Narodzenia w porównaniu z 5 proc. obywateli obchodzącymi żydowskie święto Chanuka i 2 proc. celebrującymi afrykańskie święto Kwanzaa.

Źródło: Advertising Age, AS
Na pierwszej audiencji dla członków Kolegium Kardynalskiego Ojciec Święty wyjaśnił motywy, jakie stały za wyborem imienia Leona XIV. Wybrany 8 maja na papieża i biskupa Rzymu Leon XIV, podczas spotkania z kardynałami, przypomniał też, że „wszyscy papieże są jedynie pokornymi sługami Boga i braci”.
Już w najbliższą sobotę 10 maja w Hotelu „Gromada Centrum” w Warszawie przy Placu Powstańców Warszawy 2 odbędzie się druga konferencja poświęcona niezwykle aktualnemu problemowi – narastającej fali antykultury, która zwalcza ład społeczny i otwarcie toczy wojnę przeciw cywilizacji życia. Konferencja pt. „Jak przełamać antykulturę? W drugą rocznicę śmierci śp. Krzysztofa Karonia” ma na celu konsolidację środowisk katolickich i patriotycznych do przeciwdziałania zagrożeniom niesionym przez lewackie rewolucje. Organizatorem warszawskiej konferencji jest Stowarzyszenie Kultury Chrześcijańskiej im. Ks. Piotra Skargi, a partnerami są prawicowe organizacje i mass media.
Prognozy demograficzne dla Polski brzmią katastroficznie. Jesteśmy jednym z najszybciej wyludniających się narodów w Unii Europejskiej. W 2024 roku urodziło się tylko 252 tysiące młodych Polaków, podczas gdy zmarło 408 tysięcy osób. W najbliższy wtorek 29 kwietnia w Elblągu w Klubie „Polonia Christiana” Marcin Musiał poprowadzi wykład i dyskusję na temat „Jak ratować Polskę przed katastrofą demograficzną?”.
W Poniedziałek Wielkanocny o godzinie 7.35 zmarł Papież Franciszek. Ojciec Święty miał 88 lat i był 266. biskupem Rzymu. Jorge Mario Bergoglio SJ urodził się 17 grudnia 1936 roku w Buenos Aires, w stolicy Argentyny. Od 13 marca 2013 roku zasiadł na Stolicy Piotrowej, mając wówczas 76 lat. Wiadomość o śmierci Papieża Franciszka przekazał z kaplicy Domu Świętej Marty kamerling Świętego Kościoła Rzymskiego kard. Kevin Farrell.
Błogosławionych Świąt Zmartwychwstania Pańskiego, spokoju, zdrowia i radości życzą Zarząd i Członkowie Stowarzyszenia Kultury Chrześcijańskiej im. Księdza Piotra Skargi Wielkanoc A.D. 2025