Amerykańscy handlowcy powracają do tradycyjnej symboliki bożonarodzeniowej

2010-11-30 00:00:00
Amerykańscy handlowcy powracają do tradycyjnej symboliki bożonarodzeniowej

Amerykańscy dziennikarze zauważają, że jeszcze w tym roku, a najpóźniej za rok lub dwa, prawie wszyscy handlowcy w USA powrócą w reklamach do tradycyjnej symboliki bożonarodzeniowej.

Amerykańskie Stowarzyszenie Obrony Rodziny przez pięć ostatnich lat prowadziło akcję, namawiając sprzedawców z całego kraju - zarówno tych małych, jak i wielkie sieci handlowe - aby nie rezygnowali z tradycyjnych symboli religijnych związanych z Bożym Narodzeniem.

Jak poinformował Randy Sharp, dyrektor projektu upowszechniającego symbolikę religijną, w ciągu ostatnich pięciu lat wzrosła z 20 proc. do 80 proc, liczba hurtowników i sprzedawców, którzy postanowili odwołać się w swoich reklamach i akcjach promocyjnych do tradycyjnej symboliki bożonarodzeniowej.

Stowarzyszenie od lat prowadzi kampanię, polegającą na bojkotowaniu towarów sprzedawców, którzy nie uznają świąt Bożego Narodzenia. W tym roku głównym celem ataków ma być sieć Dick’s Sporting Group. Członkowie Stowarzyszenia w przyszły piątek zamierzają wysłać wiadomość drogą elektroniczną do swoich darczyńców, których jest ponad 2 mln. Będzie ich namawiać, aby w okresie przedświątecznym nie kupowali towarów tej grupy handlowej.

W przeszłości podobne akcje uderzyły w takie sieci jak: GAP, Walmart, Sears, Target itp. Sieci te ze względu na poprawność polityczną rezygnowały z pozdrowień bożonarodzeniowych, choinki itp.

Z badań NRF/Big Research wynika, że aż 91 proc. Amerykanów obchodzi święta Bożego Narodzenia w porównaniu z 5 proc. obywateli obchodzącymi żydowskie święto Chanuka i 2 proc. celebrującymi afrykańskie święto Kwanzaa.

Źródło: Advertising Age, AS
Klub Polonia Christiana w Krakowie oraz Stowarzyszenie Kultury Chrześcijańskiej im. Księdza Piotra Skargi zapraszają na wyjątkową i niezwykle ważną konferencję pt. „Czy Polsce grozi kolejny rozbiór?”. Wydarzenie to jest organizowane w związku z 230. rocznicą III rozbioru Polski, który na 123 lata wymazał naszą Ojczyznę z map świata.
– Kult Świętej Rodziny przychodzi w samą porę, aby leczyć rany zadane rodzinom chrześcijańskim przez ducha tego świata – pisał już ponad sto lat temu katolicki misjonarz i nauczyciel ks. Jan Berthier. Ponieważ słowa te nie straciły nic na swojej aktualności, a kryzys rodzin niestety wciąż się pogłębia, Stowarzyszenie Ks. Piotra Skargi postanowiło zorganizować kampanię „Najświętsza Rodzino, bądź naszą obroną!”
Każdy ma prawo do życia! W dobie najniższego w historii poziomu dzietności w Polsce, konieczne jest głośne przypomnienie, że każde życie jest bezcenne i wymaga opieki, a samo rodzicielstwo promocji!
Modlitwa za zmarłych jest jednym z najpiękniejszych uczynków miłosierdzia, jaki może spełnić katolik. My – synowie i córki Mistycznego Ciała Chrystusa wierzymy, że dzięki naszej modlitwie dusze zmarłych doświadczają łaski życia wiecznego, a my sami umacniamy w sobie nadzieję na spotkanie z nimi w Niebie. Właśnie dlatego Stowarzyszenie Kultury Chrześcijańskiej im. Księdza Piotra Skargi zaprasza wszystkich ludzi dobrej woli na Zaduszki za naszych Przyjaciół, Współpracowników i Dobrodziejów.
– Ja jestem Matką dusz czyśćcowych. Moje modlitwy łagodzą czyśćcowe męki tych, którzy znosić je muszą. Jestem Matką pocieszenia dla dusz cierpiących, które na wezwanie mego imienia radują się jak chorzy, usłyszawszy słowa pocieszenia od lekarza – takie słowa usłyszała od Maryi podczas jednego z objawień św. Brygida Szwedzka.