Oburzenie katolików z powodu bluźnierczej reklamy koncernu Hyundai

2010-06-16 00:00:00

Koreański koncern samochodowy Hyundai wywołał wielki sprzeciw katolików amerykańskich obrażonych z powodu bluźnierczej reklamy, która ukazała się w niedzielę podczas meczu pomiędzy USA i Anglią.

W reklamie przedstawiono znany argentyński kościół, w którym odbywało się „nabożeństwo” z wykorzystaniem piłki nożnej otoczonej koroną cierniową. Uczestnikom „nabożeństwa” rozdawano jako Komunię św. kawałki pizzy. Narrator mówił: „Na całym świecie piłka nożna jest niemalże religią, a dla członków jednego z kościołów argentyńskich z pewnością nią jest”.

Reklama ta wywołała wielkie poruszenie katolickich widzów oraz komentatorów. Diakon Greg Kandra napisał na stronie internetowej Beliefnet.com, że „z pewnością jest to kolejna satyra na Mszę św., ośmieszająca jej symbolikę, sakramentalia i gesty”.

Koncern tymczasem tłumaczył się, że kościół, który przedstawiono w reklamie znajduje się w Rosario, w Argentynie i jest poświęcony emerytowanemu piłkarzowi Diego Maradonie. Z kolei osoby uczęszczające do tego kościoła, to wielcy fani piłki nożnej, którą traktują niemal jak religię.

John Baker z jednej z nowojorskich agencji reklamowych podkreślił, że koncern skalkulował ryzyko związane z wywołaniem skandalu i sprzeciwu katolików. Była to jego zdaniem świadoma prowokacja.

W poniedziałek, dzień po ukazaniu się skandalicznej reklamy koncern przeprosił za „nieświadome” obrażenie uczuć religijnych i wycofał spot.

Tim Drake z „National Catholic Register” przypomniał, że antykatolicki spot koncernu Hyundai nie jest niczym nowym w świecie reklamy, w którym wyraźnie dominuje antykatolicki trend. Gdyby, jego zdaniem ośmieszono gwiazdę Dawida czy Koran, z pewnością oburzenie byłoby znacznie większe.

Źródło: Daily Finance, AS
Wszystkich Państwa serdecznie zapraszamy na wyjątkowy odcinek programu Prawy Prosty Plus, prowadzonego przez red. Łukasza Karpiela (PCh24.pl). Tym razem realizujemy go z udziałem publiczności i z możliwością zadania pytań naszym prelegentom. Spotkanie to odbędzie się już w najbliższą środę 21 maja w sali konferencyjnej Hotelu „Miodosytnia” w Krakowie.
Na pierwszej audiencji dla członków Kolegium Kardynalskiego Ojciec Święty wyjaśnił motywy, jakie stały za wyborem imienia Leona XIV. Wybrany 8 maja na papieża i biskupa Rzymu Leon XIV, podczas spotkania z kardynałami, przypomniał też, że „wszyscy papieże są jedynie pokornymi sługami Boga i braci”.
Już w najbliższą sobotę 10 maja w Hotelu „Gromada Centrum” w Warszawie przy Placu Powstańców Warszawy 2 odbędzie się druga konferencja poświęcona niezwykle aktualnemu problemowi – narastającej fali antykultury, która zwalcza ład społeczny i otwarcie toczy wojnę przeciw cywilizacji życia. Konferencja pt. „Jak przełamać antykulturę? W drugą rocznicę śmierci śp. Krzysztofa Karonia” ma na celu konsolidację środowisk katolickich i patriotycznych do przeciwdziałania zagrożeniom niesionym przez lewackie rewolucje. Organizatorem warszawskiej konferencji jest Stowarzyszenie Kultury Chrześcijańskiej im. Ks. Piotra Skargi, a partnerami są prawicowe organizacje i mass media.
Prognozy demograficzne dla Polski brzmią katastroficznie. Jesteśmy jednym z najszybciej wyludniających się narodów w Unii Europejskiej. W 2024 roku urodziło się tylko 252 tysiące młodych Polaków, podczas gdy zmarło 408 tysięcy osób. W najbliższy wtorek 29 kwietnia w Elblągu w Klubie „Polonia Christiana” Marcin Musiał poprowadzi wykład i dyskusję na temat „Jak ratować Polskę przed katastrofą demograficzną?”.
W Poniedziałek Wielkanocny o godzinie 7.35 zmarł Papież Franciszek. Ojciec Święty miał 88 lat i był 266. biskupem Rzymu. Jorge Mario Bergoglio SJ urodził się 17 grudnia 1936 roku w Buenos Aires, w stolicy Argentyny. Od 13 marca 2013 roku zasiadł na Stolicy Piotrowej, mając wówczas 76 lat. Wiadomość o śmierci Papieża Franciszka przekazał z kaplicy Domu Świętej Marty kamerling Świętego Kościoła Rzymskiego kard. Kevin Farrell.