Niemiecki eurodeputowany o obronie wartości chrześcijańskich

2009-11-12 00:00:00

Obecnie nie umiemy nawet chronić naszych wartości chrześcijańskich – powiedział europoseł Markus Ferber z Europejskiej Partii Ludowej (EPP-ED). W ten sposób skomentował on w rozmowie z KAI wyrok Europejskiego Trybunału Praw Człowieka w Strasburgu, stwierdzający, że zawieszanie krzyży na włoskich szkołach łamie „wolność religijną uczniów" i „prawa rodziców do wychowania dzieci zgodnie z własnymi przekonaniami".

Nie rozumiem tej decyzji i jestem nią bardzo rozczarowany. Tym bardziej, że w przypadku krzyży we włoskich szkołach nie chodziło o łamanie praw człowieka, a właśnie tymi sprawami Trybunał powinien się zajmować – zaznaczył deputowany, który jest jednym z liderów niemieckiej Unii Chrześcijańsko-Społecznej (CSU). Powołując się na Benedykta XVI wskazał na niebezpieczeństwo relatywizmu aksjologicznego. To właśnie on sprawia, że niechrześcijańska mniejszość może narzucić swoją wolę chrześcijańskiej większości. – Europa zatraca swoje historyczne dziedzictwo – wyraził ubolewanie Ferber.

Poinformował przy tym, że w Bawarii – skąd pochodzi – problem krzyży pojawił się przed paru laty. Podobnie jak we Włoszech, ok. 80 proc. obywateli było za ich utrzymaniem w szkolnych salach. Wobec protestów zdecydowano się na nieco inne rozwiązanie: krzyż w klasie może wisieć, o ile nikt nie sprzeciwi się jego obecności. - Od tamtego czasu nie mieliśmy żadnego protestu w tej sprawie! – oznajmił niemiecki parlamentarzysta.

Sprzeciw Ferbera wywołują nie tylko wyroki Trybunału w Strasburgu, lecz także niektóre decyzje samego Parlamentu Europejskiego. W tym kontekście przypomniał sytuację z marca 2007 r., gdy Hans Gert Pöttering zaprosił Benedykta XVI do wystąpienia na forum PE. Zaproszenie to spotkało się z ostrą krytyką socjalistów i liberałów i do wizyty papieża nie doszło.

Polityk przypomniał przy tym, że w ostatnich latach inni przywódcy religijni – Dalajlama XIV, wielki mufti Syrii Ahmad Bader Hassoun, naczelny rabin Wielkiej Brytanii Jonathan Sacks, a nawet patriarcha ekumeniczny Konstantynopola Bartłomiej I – w europarlamencie wystąpili. Przeciwko zaproszeniu tych osobistości socjaliści i liberałowie nie protestowali.

Źródło: KAI
Ubiegłoroczny sukces „Podsumowania Roku” skłania nas do kontynuowania tego ciekawego formatu dyskusyjnego. Już w środę 22 stycznia 2025 r. spotkają się z Państwem: Witold Gadowski, Arkadiusz Stelmach i Krystian Kratiuk. Program poprowadzi Łukasz Karpiel. Wstęp wolny – zapraszamy!
Gdy 35 lat temu upadał w Polsce komunizm wydawało nam się, że okres szykanowania Kościoła i wiernych skończył się raz na zawsze. Niestety, tak nam się tylko wydawało. Dzisiaj ponownie zadajemy sobie pytanie – jaka będzie nasza Ojczyzna? Odpowiedzi na tę kwestię będzie można poszukać już 18 stycznia, podczas spotkania Klubu „Polonia Christiana” z red. Krystianem Kratiukiem...
W piątek 17 stycznia o godzinie 18:00 w Hotelu Golden Tulip na krakowskim Kazimierzu (ul. Krakowska 28) odbędzie się wyjątkowe spotkanie autorskie z biskupem Athanasiusem Schneiderem. Wydarzenie będzie poświęcone jego najnowszej książce pt. „Credo. Kompendium wiary katolickiej” – niezwykłemu katechizmowi, który w prosty i przejrzysty sposób tłumaczy fundamenty wiary katolickiej.
Klub „Polonia Christiana” w Lublinie zaprasza na debatę pt. „Neomarksistowski eksperyment na narodzie. Wyzwania na 2025 rok”, która odbędzie się w sobotę 11 stycznia 2025 roku o godzinie 17:00. Gościem specjalnym klubowego spotkania będzie prof. Ryszard Zajączkowski, filozof związany z Katolickim Uniwersytetem Lubelskim (KUL) i założyciel Stowarzyszenia Inicjatyw Naukowych.
W piątek 3 stycznia wieczorem, w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej, odbędzie się inauguracja polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej. Na ten dzień swoje protesty zapowiedzieli rolnicy z całej Polski, sprzeciwiający się destrukcyjnej polityce UE w zakresie rolnictwa czy tzw. Zielonego Ładu. Wbrew oczekiwaniom rolników do Warszawy nie przybędzie przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursuli von der Leyen, firmująca pogłębiający się w Europie chaos ekonomiczny i społeczny.