Coraz więcej Polaków nie używa telewizora. Z badań TGI przeprowadzanych przez MillwardBrown SMG/KRC wynika, że w Polsce telewizora nie ma już 700 tys. domostw. Coraz więcej osób nie chce, by telewizja kontrolowała ich życie.
– Dotychczas uważało się, że brak telewizora w domu to wręcz patologia. Tymczasem dzisiaj przy rekrutacji osób do naszego badania znalezienie młodych osób z telewizorem okazało się trudne – tak wyniki najnowszego badania Etnomedia nt. korzystania mediów w Polsce - wykonanego na zlecenie domu mediowego PanMedia Western - komentuje Julia Izmałkowa, właścicielka firmy Izmałkowa Consulting. – Szukając osób do badania zakładaliśmy, że ta grupa będzie miała telewizor, bo będzie np. korzystała z wideo na żądanie. Okazało się, że owszem, część nawet tę usługę ma, ale z niej nie korzysta – mówi Izmałkowa.
Według Ewy Góralskiej, szefowej PanMedia Western w Polsce, z badań TGI przeprowadzanych przez MillwardBrown SMG/KRC wynika, że w Polsce telewizora nie ma już 700 tys. domostw. – Świadomie nie mają telewizji, a nawet, jeśli mają, nie włączają jej. Dla reklamodawców jest to bardzo apetyczna grupa: ma wyższe wykształcenie, wysoko plasuje się też w hierarchii zarobków – mówi. Z danych firmy Nielsen Audience Measurement, która bada w Polsce oglądalność stacji telewizyjnych wynika, że odbiorników telewizyjnych nie ma już 3,4 proc. gospodarstw domowych (szacowanych na ok. 14 mln) w Polsce – informuje portal dziennika „Rzeczpospolita”.
W porównaniu z 2007 rokiem, kiedy Izmałkowa Consulting przeprowadzała w Polsce badania Etnomedia pierwszy raz, sytuacja diametralnie zmieniła się. – Wtedy telewizja była w domach królem. Komputer w domu miało co trzecie gospodarstwo domowe, ale często był to komputer dziecka, bez dostępu do Internetu – mówi Góralska. Jak podaje PanMediaWestern,dziś Internet ma w domu 8 mln z 14 mln gospodarstw w Polsce, a komputer stacjonarny – 7 milionów. Ok. 1 mln domów ma już dostęp do mobilnego Internetu, a ponad 3 mln - ma laptopa.
W Etnomediach łącznie wzięło do dziś udział 46 rodzin (ponad 250 osób), z którymi przez 1-3 dni całe dni (po 14 godzin dziennie) spędzali badacze. Badania są przeprowadzane od pięciu lat.
Źródło: ekonomia24.pl