Jest wielce prawdopodobne, że dzieci, które w wieku powyżej 29 miesięcy często oglądały telewizję, w szkole średniej będą miały większe kłopoty w nauce i problemy zdrowotne – tak wynika z raportu opublikowanego w majowym wydaniu medycznego pisma branżowego „Archives of Pediatrics & Addolescent Medicine”.
Linda S. Pagani, doktor z uniwersytetu w Montrealu w Kanadzie wraz z kilkoma innymi naukowcami przebadała grupę 1314 dzieci, których rodzice informowali o liczbie godzin spędzanych przez nie przed telewizorem w dzieciństwie.
Na podstawie informacji zebranych od rodziców i nauczycieli dot. zachowania psycho-społecznego, a także problemów zdrowotnych młodzieży oraz badając ich współczynnik wagi (BMI), badacze stwierdzili m.in., że każda dodatkowa godzina spędzana przed odbiornikiem telewizyjnym we wczesnym dzieciństwie, odpowiada spadkowi: o 7 proc. w skali ogólnych osiągnięć szkolnych uczniów, o 6 proc. jeśli chodzi o umiejętności matematyczne. Wzrasta także o 10 proc. wskaźnik wykorzystywania tego typu osób przez kolegów w klasie. O 13 proc. zmniejsza się zaangażowanie nastolatków w aktywność fizyczną w ciągu weekendu, o 9 proc. w ogóle spada aktywność związana z wysiłkiem fizycznym, o 9 proc. wzrasta spożycie napojów bezalkoholowych i o 10 proc. zwiększa się konsumpcja przekąsek, jak również o 5 proc. wzrasta współczynnik wagi.
Jak zaznaczyli badacze większa ekspozycja na działanie telewizji w wieku dziecięcym owocuje w późniejszym okresie skłonnością do rozwijania niezdrowych nawyków i osiągania słabszych wyników w nauce.
Źródło: LifeSiteNews.com, AS