MEN odpowiada na list od SKCh

2009-05-18 00:00:00
MEN odpowiada na list od SKCh

Stowarzyszenie Kultury Chrześcijańskiej im. ks. Piotra Skargi otrzymało odpowiedź z Ministerstwa Edukacji Narodowej na list wyrażający zaniepokojenie zapowiadaną przez Kampanię Przeciw Homofobii akcją przeprowadzania na terenie szkół specjalnych szkoleń o homoseksualizmie dla nauczycieli. 

W liście do minister Katarzyny Hall, prezes SKCh, Sławomir Olejniczak wyraził w imieniu SKCh wątpliwość czy szkoła jest odpowiednim miejscem do organizowania spotkań promujących homoseksualizm. „Jeżeli szkoła ma być wolna od jakichkolwiek ideologii, dlaczego więc ideologia homoseksualna może być promowana w murach szkoły? Co mają myśleć uczniowie i ich rodzice i nauczyciele, którzy uznają homoseksualizm za dewiację nie do pogodzenia z wyznawanym światopoglądem i przekonaniami religijnymi?” – pytał w liście prezes Olejniczak.

„Mamy nadzieję, że kierując się dobrem dzieci i całej społeczności szkolnej nie dopuści Pani do realizacji tych skandalicznych planów, a w razie jakichkolwiek prób współpracy podejmowanych przez dyrekcje szkół z tą organizacją podejmie Pani odpowiednie przeciwdziałanie” – czytamy w liście.

W odpowiedzi Zbigniew Włodkowski, podsekretarz stanu w MEN, stara się udowodnić – zresztą bardzo grzecznie – że ministerstwo nie ma żadnych kompetencji w dziedzinie organizowania podobnych szkoleń na terenie szkół. Według niego wyłączne kompetencje posiadają w tej dziedzinie dyrektorzy poszczególnych szkół, oraz rady szkoły, rady pedagogiczne, rady rodziców, a nawet samorząd uczniowski. Jak widać jest to idealny przykład szkoły politycznej, której wybitnym przedstawicielem był Poncjusz Piłat.

Stowarzyszenie im. ks. Piotra Skargi, w trosce o formowanie przyszłych pokoleń, w dalszym ciągu będzie recenzowało politykę edukacyjną państwa, tym bardziej, że Pan Podsekretarz Stanu uznał nasz list za „ważną i cenną inicjatywę” oraz wyraził nadzieję, że: „zarówno Pan Prezes, jak wszyscy członkowie Stowarzyszenia – będą z równą uwagą i zaangażowaniem towarzyszyć realizacji misji wychowawczej szkoły, wspierając system oświaty w jak najlepszej realizacji tego zadania”.

Nie możemy więc zawieść MEN. Wcześniej czy później zarządzający Polską politycy muszą uwzględnić postulaty obywateli, w większości opowiadających się za przestrzeganiem w życiu społeczno-politycznym zasad chrześcijańskich!

 


PiotrSkarga.pl
W czwartek 5 czerwca w Poznaniu organizowane jest spotkanie Klubu „Polonia Christiana”, poświęcone tematowi obrony polskiej szkoły przed jej dalszą degradacją. Niebezpieczne pomysły Ministerstwa Edukacji Narodowej zagrażają normalnemu edukowaniu młodych ludzi w oparciu o tradycyjne wartości. Temat poznańskiego wykładu i dyskusji z udziałem Zdzisławy Piaseckiej ze „Stowarzyszania Nauczyciele dla wolności” brzmi „Edukacja zdrowotna, rodzicu czy wiesz…?”.
W czwartek 29 maja w „Starym Młynie” przy ul. Szerokiej 19 w Szczecinie odbędzie spotkanie Klubu „Polonia Christiana” z prof. Grzegorzem Kucharczykiem. W roku tysiąclecia pierwszej koronacji królów Polski nasz szczeciński klub zaplanował wykład „Świętość i suwerenność. Jak i dlaczego powstało tysiąc lat temu Królestwo Polskie?”.
Kierowani umiłowaniem Boga i Ojczyzny, a także odpowiedzialnością za losy Rzeczypospolitej i Narodu Polskiego, z pełnym przekonaniem wołamy: przestrzegamy wszystkich katolików przed głosowaniem w II turze wyborów prezydenckich na Rafała Trzaskowskiego!
W dniach 13-14 czerwca w Warszawie odbędzie się konferencja pn. „Wiara i nauka w dobie sekularyzacji”, odwołująca się do najnowszych badań naukowych, dzięki którym więcej dowiemy się o istnieniu inteligentnego projektu, będącego alternatywnym – w stosunku do ewolucjonizmu darwinowskiego – wyjaśnieniem powstania świata. Bazujący na latach analiz i badań naukowcy pokażą nam, jak krucha jest teoria Darwina, akceptowana przez zwolenników materialistycznej i ateistycznej wizji poznania świata.
W sobotę 10 maja w Warszawie odbyła się konferencja poświęcona problemowi, jaki nazwał i badał śp. Krzysztof Karoń. "Jak pokonać antykulturę?" - to pytanie, na które odpowiedzi szukałi prelegenci i uczestnicy dyskusji, widzący zagrożenia płynące na społeczeństwa państw rozwiniętych w XXI wieku.