Craig Anderson, profesor psychologii z uniwersytetu stanowego w Iowa stwierdził, po przebadaniu ponad 130 tys. osób na całym świecie, że narażenie na przemoc w grach komputerowych sprawia, iż dzieci i młodzież stają się bardziej agresywne.
Badania zostały opublikowane w marcowym wydaniu „Biuletynu Psychologicznego” Amerykańskiego Stowarzyszenia Psychologicznego. W artykule stwierdzono, że „narażenie na przemoc w grach komputerowych jest czynnikiem ryzyka wpływającym na pojawienie się w większym stopniu myśli i zachowań agresywnych, a także na obniżenie empatii i pro-społecznych zachowań młodzieży”.
– Możemy teraz z całą stanowczością stwierdzić, że niezależnie od metody badań (...), a także bez względu na kultury (Wschodu i Zachodu) poddane analizie, uzyskuje się takie same rezultaty – powiedział na konferencji prasowej prof. Anderson, który kierował zespołem badawczym.
– A skutki są takie, że narażenie na przemoc, zawartą w grach komputerowych, zwiększa prawdopodobieństwo wystąpienia zachowań agresywnych w perspektywie krótko- i długoterminowej – podkreślił amerykański naukowiec. Dodał, że u osób, które maja kontakt z brutalnymi grami komputerowymi, niezależnie od płci, wieku oraz kultury, w której się wychowują, pojawiają się agresywne myśli i zmniejszają pro-społeczne zachowania.
Badania przeprowadził zespół 8 naukowców, w tym dwóch z Japonii: Akiko Shibuya z uniwersytetu Keio i Nobuko Ihon z uniwersytetu Ochanomizu. Naukowcy analizowali, czy i w jaki sposób brutalne gry komputerowe wpływają na dzieci, młodzież oraz studentów na całym świecie.
Źródło: LifeSiteNews.com, AS