Amerykańska firma internetowa Google zawarła ugodę z brytyjskim Instytutem Chrześcijańskim w sprawie umieszczania reklam pro-life. Pozwala ona na zamieszczanie rzeczowych reklam nt. aborcji przez stowarzyszenia religijne – informuje portal LifeSiteNews.com.
Instytut Chrześcijański – edukacyjna organizacja religijna broniąca m.in. prawa do życia, tradycyjnej rodziny oraz przekonań religijnych w sferze publicznej – w kwietniu tego roku pozwała Google do sądu za odmowę umieszczenia reklamy pro-life, zawierającej link sponsorowany odsyłający do strony internetowej Instytutu:
http://www.christian.org.uk. Reklama informowała o prawie aborcyjnym w Wielkiej Brytanii oraz o skutkach aborcji.
Google odmówiła umieszczenia reklamy, tłumacząc się przyjętą polityką nie pozwalającą na zamieszczanie reklam, w których aborcja byłaby powiązana z treściami religijnymi.
Instytut, który pozwał Google do sądu skarżył się, że odmowa umieszczenia reklamy jest przejawem dyskryminacji z powodu przekonań religijnych i stanowi naruszenie brytyjskiego prawa antydyskryminacyjnego - ustawy równościowej z 2006 r.
Rzecznik Instytutu powiedział w kwietniu: –
Dla wielu ludzi Google jest wejściem do Internetu.
Jest to wpływowy strażnik decydujący o dopuszczeniu określonych treści do „rynku debaty”. Jeśli ma to być swobodna wymiana idei, to Google nie może przyznawać szczególnych praw wolności słowa świeckim grupom, jednocześnie cenzurując poglądy religijne.
Przedwczoraj poinformowano, że udało się osiągnąć porozumienie poza sądem. Firma Google zrewidowała swoją dotychczasową politykę administratorów AdWards w taki sposób, by umożliwić Instytutowi Chrześcijańskiemu, a także innym organizacjom religijnym umieszczanie reklam dotyczących aborcji.
– Kwestia aborcji jest sprawą wzbudzającą emocje i Google nie zamierza zajmować jakiegoś szczególnego stanowiska – stwierdził rzecznik firmy i dodał: –
W ciągu ostatnich kilku miesięcy zrewidowaliśmy swoją politykę dotyczącą reklam na temat aborcji, by upewnić się, że jest ona sprawiedliwa, aktualna i zgodna z lokalnymi zwyczajami oraz praktykami. W następstwie tej rewizji zdecydowaliśmy się zmienić naszą politykę, stwarzając równe szanse umożliwiające stowarzyszeniem religijnym zamieszczanie reklam o aborcji w sposób rzeczowy.
Instytut Chrześcijański jest zadowolony z polubownego załatwienia sprawy. „Nowa polityka będzie stosowana na całym świecie ze skutkiem natychmiastowym. To bardzo ważna kwestia wolności słowa oraz wolności religijnej i jesteśmy zadowoleni z konstruktywnej reakcji Google w tej sprawie” – czytamy w komunikacie Instytutu Chrześcijańskiego.
Źródło: LifeSiteNews.com, AS