W. Brytania: w mediach można reklamować usługi aborcyjne
2011-07-06 00:00:00

Brytyjski Komitet ds. Reklamy (Broadcast Committee of Advertising Practice), organ rządowy sprawdzający czy spoty telewizyjne i radiowe spełniają podstawowe standardy określone przez prawo, nie widzi nic zdrożnego w reklamowaniu usług aborcyjnych w mediach.
Niedawno weszły w życie nowe regulacje, które zezwalają na reklamowanie ośrodków świadczących usługi zabijania dzieci poczętych. Wcześniejsze przepisy nakładały ograniczenia w tym zakresie, nie zezwalając na reklamowanie tego typu usług organizacjom pożytku publicznego.
Obecnie, według niezależnego doradcy medycznego Sally Taber, w sumie swoje usługi – obok podmiotów prywatnych – będzie mogło reklamować 35 szpitali publicznych, duże sieci klinik aborcyjnych i wiele mniejszych ośrodków.
Chociaż Taber chciałaby, aby tego typu usługi były powszechnie promowane, by „zwiększać świadomość społeczną na temat aborcji”, to jednak obawia się, że tylko niektóre podmioty zdecydują się na reklamę, ze względu na „wrażliwość opinii publicznej na ten temat”. Niedawne ogłoszenia Marie Stopes International w telewizji spowodowały zaniepokojenie odbiorców mediów, którzy złożyli z tego powodu ponad 4,5 tys. skarg.
Joanne Hill z organizacji prorodzinnej ma nadzieję, że mimo wszystko odpowiednie urzędy będą interweniować i nie zezwolą na reklamowanie aborcji każdemu, kto tylko będzie miał na to ochotę. Jej zdaniem „komercjalizacja aborcji jest szokująca i przekracza granice odpowiedzialnej reklamy”. Nie można zachwalać usług zabijania dzieci poczętych tak, jak proszki do prania, czy samochody. - Nie można sugerować, że aborcja jest jeszcze jednym wyborem konsumenckim. To jest trywializowanie życia ludzkiego, cierpienia i bólu doświadczanego przez kobiety, które podejmują decyzję o pozbawieniu życia swojego dziecka – mówiła wyraźnie oburzona.
Paul Tully, sekretarz generalny SPUC, stowarzyszenia broniącego życia dzieci poczętych, uważa, że zezwolenie na reklamowanie aborcji w telewizji, „przyczyni się do zagubienia wielu osób”. - Niecałe dwa lata temu zaproponowano wprowadzenie zmian do ustawy o reklamie. Odbyły się konsultacje społeczne. Ogromna większość ludzi sprzeciwiła się im. Tak więc regulacja nie została zmieniona. Dodał jednak, że w ub. roku, mimo sprzeciwu obywateli wprowadzono zmiany. Wkrótce potem w telewizji pojawiły się pierwsze płatne ogłoszenia nt. aborcji jednej z organizacji. Spoty reklamowe sprytnie unikały wzmianki o aborcji. Wszystko zostało zrobione w sposób przemyślany. Reklama przedstawiała młodą kobietę martwiącą się z powodu opóźniania miesiączki. Potem pojawiło się pytanie: "Kto może jej pomóc?". I wtedy podawano numer telefonu zaufania do organizacji zajmującej się "poradnictwem ciążowym". Wielu Brytyjczyków po ukazaniu się tego ogłoszenia złożyło skargę do agencji Advertising Standards Authority (ASA), która zezwoliła na emisję tego typu reklamy.
Źródło: LifeNews.com, AS
Prognozy demograficzne dla Polski brzmią katastroficznie. Jesteśmy jednym z najszybciej wyludniających się narodów w Unii Europejskiej. W 2024 roku urodziło się tylko 252 tysiące młodych Polaków, podczas gdy zmarło 408 tysięcy osób. W najbliższy wtorek 29 kwietnia w Elblągu w Klubie „Polonia Christiana” Marcin Musiał poprowadzi wykład i dyskusję na temat „Jak ratować Polskę przed katastrofą demograficzną?”.
W Poniedziałek Wielkanocny o godzinie 7.35 zmarł Papież Franciszek. Ojciec Święty miał 88 lat i był 266. biskupem Rzymu. Jorge Mario Bergoglio SJ urodził się 17 grudnia 1936 roku w Buenos Aires, w stolicy Argentyny. Od 13 marca 2013 roku zasiadł na Stolicy Piotrowej, mając wówczas 76 lat. Wiadomość o śmierci Papieża Franciszka przekazał z kaplicy Domu Świętej Marty kamerling Świętego Kościoła Rzymskiego kard. Kevin Farrell.
Błogosławionych Świąt Zmartwychwstania Pańskiego, spokoju, zdrowia i radości życzą Zarząd i Członkowie Stowarzyszenia Kultury Chrześcijańskiej im. Księdza Piotra Skargi
Wielkanoc A.D. 2025
W sobotę 12 kwietnia wielotysięczny pochód przeszedł ulicami Krakowa pod Wawel by uczcić tysiąclecie Korony Polskiej. Marsz zorganizowany został przez powstały w Krakowie Społeczny Komitet im. Bolesława Chrobrego, w którego skład weszło także Stowarzyszenie Kultury Chrześcijańskiej im. Księdza Piotra Skargi. Organizując milenijne obchody chcemy nie tylko przypomnieć o doniosłych chwilach w dziejach naszej Ojczyzny, ale także wskazać młodemu pokoleniu, jak ważne są idee jednoczące naród wokół Korony i poczucia wspólnoty całego społeczeństwa.
We wtorek 1 kwietnia na Uniwersytecie Wileńskim można było zobaczyć unikatowe eksponaty – jeden z dwóch zachowanych egzemplarzy „Katechizmu” Matynasa Mažvydasa oraz pelerynę i biret Piotra Skargi – pierwszego rektora uczelni, która w chwili założenia nosiła nazwę Akademia i Uniwersytet Wileński Towarzystwa Jezusowego. W tym roku wileński uniwersytet świętuje 446 rocznicę wydania aktu fundacyjnego przez króla Stefana Batorego.